The 2014 Winter Olympics in Sochi, Russia will be the first ever to be held in a subtropical resort. The most expensive games ever break all records when it comes to corruption and megalomania. Putin's administration has everyone at its beck and call, from oligarchs down to the ordinary people who have to pay the Olympic bill. Both the powerful and the weak speak out in this investigative documentary, which unveils the hidden story behind Putin's games. Government critic Garry Kasparov says that Putin's Olympic propaganda is really all about speeding up the privatization of land in Sochi. Many inhabitants have had to make way for hotels, ski jumps and a large harbor, which were subsequently swept away by storms and landslides – the Olympic village was built on a swamp in the hottest region of Russia. To a large extent, the story of these environmentally unfriendly Olympic Games is one of threats and enormous misappropriations of money. The 45-kilometer (28-mile) road to the Olympic Village was so expensive that it might as well have been paved with gold or black caviar. Director Alexander Gentelev got to speak to many key figures, from the mayor of Sochi and corrupt contractors, senators and lobbyists to the president of the Russian National Olympic Committee.