One Fine Day
Behind the greatest deeds, there's often an anonymous, "normal" human being. This film features six such people who performed a small nonviolent act and started something that has had a major influence on the world. Journalistic reports and interviews with these unknown heroes are mixed with solemn, poetic images. The interviewees all left a mark, each in their own way. The young Iraqi girl Rania refused to detonate the bomb belt that she was put on her by force; passersby make a wish in her honour by hammering a nail into the 'Tree of Nails'. John Carlos was one of the American athletes who caused a stir when, during a medal ceremony at the Olympics, he raised one black-gloved fist in the air out of protest against racism. A Chilean student led protests on the education she received and managed to get an educational grant system instated. Churchgoers in East Berlin organized the peaceful protest that led to the fall of the Berlin Wall. Burmese monk Kovida was outraged by the death of another monk at the hands of the army and organized the huge monk protests. And then there's the anonymous Chinese internet junkie, a somewhat corpulent, jobless young man, who finds it important to repeatedly place government-censored videos back online. A cinematic tribute to the normal folks who make a difference.