Home: Aamir
Aamir is a 24-year-old man from South Sudan. Following threats to Aamir’s life, his father has now sold his last valuable possessions to pay human smugglers to help Aamir escape to Europe. In 360-degree imagery, we experience Aamir’s journey by foot: through the desert, via Libya, over the Mediterranean and to the inhumane conditions of the Calais “jungle.” Aamir’s story is a production of the British National Theatre’s Immersive Storytelling Studio. It’s the first of a series of stories about refugees in Calais that explore the meaning of “home.” Actor Sule Rimi provides the voice of Aamir, whose original interview was crafted by Suhayla El-Bushra into a verbatim story. The London theater and studio are pioneering the use of VR technology and 360-degree filming in a theatrical context. In the cinema environment, this innovative application can offer new and powerful perspectives on important topics such as immigration.