Cannot Run Away
Molenaar and Van Wijk display the story of two Philippine women who involuntarily worked as prostitutes in Holland. A poignant story that is, horribly enough, an exemplare of thousands of others. Accompanied by the two directors of the film the two women travel to the Philippines to see their relatives again, after a long time. Nena and Alma' s history has roused the Dutch judiciary and media and has eventually made an important contribution to the arrest of Jan S., owner of the Frisian sex-farm where the two women were held prisoners. Considerable credit for this goes to the film makers and the two victims who, at first being faced with cultural prejudices, judicial incompetence and personal risks, resolutely kept on searching for evidence against Jan S.