Do Not Touch
Studio Moniker celebrated the 50th anniversary of the computer pointer with Do Not Touch. For decades this ubiquitous, yet inconspicuous arrow has formed the essential interface connecting user and computer. With the rise of multi-touch interfaces, these disconnected phantom limbs are slowly disappearing. Reason enough to gather pointers together and have some fun. The web-based interactive video kicks off with a simple message ➝ ‘Please note ➝ We are recording your pointer’. Viewers answer questions like ‘Where are you from?’ and complete easy tasks like ‘Catch the green dot’ while navigating their enlarged cursors over an old computer screen with large pixels. In the background, they are accompanied by a sea of arrows belonging to those who participated before them. Based on items in the space and the activities of the band, tasks and questions keep coming like ‘Form a mask’ or ‘Play the bass’, but ‘Do not touch the model’. Suddenly the camera zooms out, moving away from the computer screen and recording a space where the band Light Light is playing.