Born Without
In the first shot, the title is clarified - Jose Flores was born without arms, but this disability has not stopped him from earning a living as a street musician. He plays a harmonica that is attached to his neck, and a grater with his left foot. This documentary by Eva Norvind, who died before its completion, was finished by her daughter Nailea and editor Carlos Armella. In different chapters, it tells the life story of Jose Flores - the life of a street musician on long trips across Mexico, his role as a husband and father, playing street soccer with his teenage sons, and the acting jobs he had in film, mainly as an extra. His strong desire for independence contrasts sharply with his refusal to wear prostheses. As the film progresses, we gain better insight into these different sides of Jose, and his apparently simple existence grows more and more complex.