We
Wheels turn, a crowd surges back and forth, a caged lion roars. Everything—religion, industry, nature, people—seems to be connected in a cycle of creative and destructive forces. In his signature distance montage, Artavazd Pelechian fuses new images and found footage into a single energetic movement.
Classical music, choral singing, and a touch of rock and roll play more than merely an accompanying role. People suffer, and comfort one another. A hero is welcomed, a girl is silent. This powerful piece of cinema, made fifty years after the Armenian genocide, breathes the energy of the landscape and the history of a people.