The Pixelated Revolution
“Syrians are filming their own death,” that is how The Pixelated Revolution begins, aiming to study the use of mobile phones during the demonstrations in the early months of the revolution in Syria. Rabih Mroué has reframed and recontextualized a selection of found video materials of clashes and confrontations, shot and posted on the internet by insurgents, in order to highlight the fragility of the human body and popular technology in the reality of war.
It begins from the point of how Syrians are recording their images “now and here” and reflects on the relationship of this act of photographic documentation with death, and how we perceive these videos “now but there.”