Blink
How would you deal with the unexpected diagnosis that three of your four children will be severely visually impaired due to an untreatable genetic condition? Edith Lemay and Sebastian Pelletier dream up something they can do for their children: let them see as much of the world as possible before the inevitable occurs. The six of them draw up a bucket list. It includes everything from a safari, horseback-riding and eating ice cream, to “drinking fruit juice on a camel.”
The filmmakers follow the family on this unforgettable journey that takes them across the globe and around the world. The film seamlessly blends intimate family home videos with breathtaking, observational verité, telling the family’s story with gentle grace.
As splendid as their adventure is, concerns about the future surface: it starts getting difficult for the young ones to play football in the evening light, and when night falls while they're stuck in a cable car, everyone realizes that another, similar darkness is not far away.