Art of Demolition
A small group of artists in Teheran decides to turn an old house that is soon due for demolition into a temporary art gallery. This is the first time that artists from different backgrounds collaborate and exchange ideas in such a way. Most artists in Iran work mainly in the seclusion of their private studios. The film closely follows the creative process employed by the artists, among whom is the central character from the film Paint! No Matter What, by the same director. They talk about their motives and the methods they use, while we see the doomed building gradually change into a beautiful house with murals and objects. After two months, the exhibition is opened, and despite scanty publicity is a big success. One week later, however, the irrevocable end comes, when the demolition contractors arrive and destroy the art works with their hammers.