African Moot
The best law students from many African countries compete in the annual African Human Rights Moot Court Competition. This edition is being held in Botswana. Who is the best mooter? They argue fictional cases, alternating between prosecution and defense. This year’s focus is on the rights of refugees—no less than a quarter of all refugees in the world are found in Africa.
We witness the tension of the competition, and a painful moment, as well as fun and friendship. The concise impressions of the competition are the starting point for a vivid portrait of a new African generation. These observations show not only the complexity of African politics and identity, but also the participants’ confident commitment to the future.