#veryveryshort
60 seconds: that’s the maximum length of each of these 10 web-based interactive experiences, which you can open on your smart phone wherever and whenever you like by visiting veryveryshort.com. These ultra-short experiences for the quick-cut era will transform any idle minute in a checkout line or at a bus stop into the highlight of your day. An international jury considered the entries that followed the joint call by the National Film Board of Canada, ARTE and IDFA DocLab. In the end, the jury selected 10 projects from five continents. The mood varies from playful to serious, but they all have something to say about mobility. You can sail the seven seas with a self-folded sail on your smartphone screen, create wrinkles in time as you dance, or share a minute in someone’s day, every day. How about getting a computer brain to predict which of your photos will get the most likes on Instagram, taking an acrobatic flight through augmented reality, or putting your unconscious prejudices to the test? Or you might prefer to leave a personal message as an alarm on the mobile belonging to another festivalgoer, before sharing a communal sleep ritual in a virtual reality dorm.