Grand Theft Hamlet
Out-of-work actors Sam Crane and Mark Oosterveen came up with an idea while playing the online action game Grand Theft Auto (GTA): Would it be possible to perform a play within the virtual world of GTA, with the help of fellow gamers? Their choice falls on Shakespeare’s Hamlet, which, like the game, is a universal story set in a violent world.
Grand Theft Hamlet is a unique experiment with an uncertain outcome, played out entirely online. Most of all the film demonstrates just how important multiplayer gaming is in many people’s lives. Yes, you can waste your time there, but you can also make friends and make your dreams come true.