Dar Fur - War for Water
Janez Drnovsek, former president of Slovenia, was touched by (2000), the film by Tomo Kriznar and Maja Weiss about the genocide in the Darfur region of Sudan. In 2005, Drnovsek made contact with human rights activist Tomo Kriznar, concerning an ambitious peace plan for the region. So far, 300,000 people have died in the conflict, two million people have taken flight and there is a lack of water, medicine and food. A humanitarian disaster that should be solvable, Drnovsek thought.