Focus Forward: Emergency
In an area better known for apocalyptic sandstorms, punishing heat, and seemingly endless war, the state-of-the-art, enviromentally impregnable Salam Center sits at the heart of northern Africa and is accessible to millions in need of trauma surgery and first-rate healthcare thanks to the innovative efforts of Dr. Gino Strada. This film is part of the Focus Forward series, a partnership between GE and Cinelan.which enlists renowned documentary filmmakers to create short nonfiction films focused on the incredible human power of ideas and invention. These films tell the stories of visionaries such as scientists, engineers, economists, mathematicians, physicists, financiers, and in some cases everyday folks who have facilitated human progress or reshaped our world by their efforts and inventions.