The Vivid Unknown
What happens when you feed an AI system the groundbreaking 1982 documentary Koyaanisqatsi? Godfrey Reggio’s film, and the mesmerizing accompanying musical score by Philip Glass, hypnotically explored the ever-increasing tension between nature, humans and technology. The Vivid Unknown, co-directed by Reggio and John Fitzgerald, makes a logical and exciting sequel to his Qatsi trilogy.
The installation responds to visitors and generates new images and music in the style of the original Koyaanisqatsi. The number of visitors and the nature of their movements influence its output.