All You See
This experience is all too familiar to director Niki Padidar, who left Iran when she was 7. In All You See, she enters into painful and humorous conversation with three others who are immigrants. There’s Khadija, originally from Somalia, who has been a “newcomer” for 27 years, Sophia, who has just come over from the UK, and Hanna from Ukraine, who watches cartoons and films to learn how to blend in and not constantly seem like a tourist.
In Padidar’s carefully designed film, these conversations are interspersed with her visual exploration of what it means to be subjected to the projections of others, and the alienation it evokes. How long can a newcomer be considered new?