Wounded Knee
Documentary from 1973 about the occupation in the same year of the town of Wounded Knee by armed Indians. The occupation is set against the background of the Indian revolt at the same location in 1890, which led to the massacre of 300 Sioux Indians by troops of the American government, that had not observed a series of signed agreements.