Hollywood Hotel
The seventy-year-old, bright orange Hastings Hotel is located within a stone's throw from Hollywood's renowned Walk of Fame. The simplicity and shabbiness of the building and its inhabitants contrast sharply with the glitter and glamour that this city exudes for the outside world. In Hollywood hotel we get acquainted with some of the permanent residents of the hotel, like Mr. and Mrs. O'Brien. They and their three growing children have very little living space, but they try to make the best of it. Another resident is a mysterious scriptwriter who has been living in the hotel for 25 years, but does not want to be filmed. A prominent place, finally, is given to Kali, an eccentric old lady whose body is afflicted by disease. Every day she sits on a bench in front of the hotel wearing a wild wig on her bald head. The originally Taiwanese director Mei-Juin Chen has recorded life in the Hastings Hotel in a playful way and thus offers a glance into a private, intimate world, where each individual is accepted as he or she is.