Mutts
In a superbly filmed shot from above, rows of feeding troughs form artificial blue lines in the reddish-brown sand. The heavy door swings open and the screen fills from every direction with onrushing dogs, their white, yellow, brown, or black fur adding painterly touches of color to the variegated ochre surroundings. In the distance we can hear loud barking; closer by, we hear the sound of munching and slurping. It’s mealtime, the high point of the day for the 750 stray dogs in this shelter in the Moroccan port city of Agadir.