En nu ik
All his life, Wout Conijn has tried to come out of the shadows of his brother Joost, who is seven years his senior. Joost is an artist with a substantial track record; Wout is a competition cyclist, a mountain climber and a student at the film academy. This film tells the story of their difficult relationship, seen from the perspective of the younger brother, who is not afraid to dish up a good share of self-mockery. "My brother thinks that once in a lifetime, everyone should take apart an engine block," we hear him say in the voiceover. Next, we see Wout grapple with a towel and a pile of engine parts, while his older brother irritably lectures him from a distance. Time and again, Wout threatens to come in second, if only because his insecurity is hampering him. But at the end of the film, when he scales the slopes of the Himalayas with his camera, it is clear that he might just be more like his brother than he originally thought.