Museum of the Revolution
“The wind got up in the night and took our plans away,” reads the proverb in the opening titles of Museum of the Revolution. The words are a reference to the 1961 plan to build a grand museum in Belgrade as a tribute to Socialist Yugoslavia. It was supposed to “safeguard the truth” about the Yugoslav people. But the plan never got beyond the construction of the basement.