Site of Sites
The tranquility of a luxury vacation paradise somewhere in the Caribbean is shattered by bulldozers remodeling the beach. The gardener plods away with his leaf blower, and indoors a cleaner removes imaginary dust. Tourists saunter along the ploughed-up waterline. Within a tight framework and without commentary, Natalia Cabral and Oriol Estrada document the activities in this little world of immaculate green lawns and white bungalows under a blue sky, where the reality is actually not as perfect as the backdrop suggests. A young model floats alone in the swimming pool, missing her friends. Two golfers contemplate investments and corruption, and the workmen on the beach discuss their problems with women and love. While the cleaner and the gardener daydream about the beautiful pictures in a magazine, we catch a glimpse of real life on the other side of the fence.