Sari's Mother
Sari's Mother tells the story of a mother in Iraq who tries to find medical care for her 10-year-old son Sari. He contracted AIDS during a blood transfusion and is tormented by pain and fatigue. The labyrinth of Iraqi health care is unfathomable, and Sari's mother gets sent around in circles. The war and the terror make it hard to determine who she can and cannot trust. But Sari's mother is convinced that her son deserves the best possible care, so she persists. In expressive images, we follow Sari's mother's journey from her peaceful home in the beautiful Iraqi countryside to the various medical institutions. Against the backdrop of war and occupation, quiet and observing images tell her story as she searches for a treatment for her son.