Mrs Carey's Concert
Karen Carey is an inspired music teacher, and she is convinced that "Music is a fundamental part of what education should be." Try telling that to a group of bored teenagers who'd rather do anything than practice the violin. But Mrs. Carey sticks to her dogmatic and single-minded approach to teaching. She has only one goal: to perform a concert with all her students at the Sydney Opera House. Anyone who sees Mrs. Carey at work can see that her life is all about passion, surrender, and openness. Her demands for that same commitment to the music from her students meet with resistance. Apparently, when you're 16, it's quite an effort to make music with classmates you wouldn't give the time of day to outside of school. We witness her struggles, and her incredulity when faced with people who appear not to love music as much as she does. Nonetheless, she perseveres. We watch as she counts down the weeks with her students. Will she succeed in preparing the talented but shy Emily for her solo violin performance? And will she manage to convince troublemaker Iris to stop ruining it for the entire group?