Limbo
Although it's all kind of blurry and a bit overexposed, this portrait is also meticulously controlled. Movement without any visible cause is at the heart of this collage of jungle gyms, with the occasional kid thrown in. This abstract idea and its concrete representation - the dance of swings, slides and carousels - combine to form a look back at the years of youth. Back then, the boredom and apathy seemed extreme at times, but they had no consequences. Everyone was just sitting on the stoop watching a plastic bag blow by, waiting for inspiration that could come at any moment. Building a hut in the woods behind the supermarket, inventing a new language, or shooting paper arrows through PVC piping found on the ground. Until the time the inspiration comes, the wind will provide the entertainment. The rhythm of the jungle gyms is stressed by the sounds of the mechanics. Thanks to this effective hypnosis, you're momentarily 10 years old again on a warm Sunday afternoon.