Null X
0000 0000 1110 0111 (NULL X in binary code) is a short film about the contemporary built-on environment. The form of many buildings and infrastructural elements is characterised more and more by an apparent introversion. The place (X) is no longer clearly defined. The result is that large parts of the landscape change into Non-Places. The film shows typologies that summarise the core of the modern environment: the closed shed on an industrial estate, the vast parking lot, the shopping mall, the subliminal message and the defensive works. The shooting took place around Benidorm, in the anonymous zone on the edge of this pre-eminent Non-Place. The imagery is observing. The camera tries to watch the world as a projection through a mesh, according to the mathematical perspective. The film is structured around the number 8. This is a reference to the role this number plays in information science. The film consists of 64 (8 squared) camera setups.