Obec B.
Amateur filmmaker Jaroslav Triska leads director Filip Remunda round the Czech village of Blsany and, while strolling, gradually takes over the direction. This village of less than a thousand inhabitants is known as the smallest community in the world with a soccer team in the highest division. FC Chmel Blsany is the reason why this locale is on television every weekend and is flooded by soccer fans, cheerleaders and frightful-looking police officers. For the rest of the week, the community nods off again. It is obvious why images of church rituals and the soccer match have been crosscut. Mr Triska, the headmaster of a school that almost had to close its doors because too few new children enrolled, proudly directs the camera to the VISA and American Express stickers on the door of a roadhouse. Elsewhere in the village, a couple proudly admires their new purchase with a door-to-door salesman: a vacuum cleaner that really sucks up anything. Still, many people have lost faith in Capitalism and the attendant privatisation, according to one villager. Many of them long back to the ‘old system’, to something that – just like the colossal soccer stadium – is larger than themselves.