In a poetic style the film portrays two women who spend their holidays in a coastal hotel on the Danish island Fano. The old hotel breathes the atmosphere of past glory, which is in tune with the women's conversation in which the moments of silence are as meaningful as the sporadic sentences they exchange. The filmmaker employs a specific method in which he has the people portrayed play themselves. "The contrast between their interpretation of themselves and the 'documentary' person, results in an honesty that I believe in", the director says.