Resources
The meat industry is booming in Quebec, Canada, where huge factories use standardized production methods to convert vast herds of livestock into meat. They hire asylum seekers, mainly from Latin America, so they can continue to produce at competitive rates.
At a calm pace, and without any direct comment, we are witness to the living conditions of humans, animals, and crops alike, in this subtle and critical look at a world driven by capitalism and the living links in the chain that make this possible.