Google Baby
An Israeli entrepreneur by the name of Doron has discovered the advantages of globalization. Thanks to a surrogate mother from the United States, he and his boyfriend have a daughter named Talia. Seeing that this relatively simple route can be very expensive, Doron decides to start a business that will cut costs. In this way, he can get a child for 57-year-old Irit at a reasonable price -- after all, she is single and has already gone through menopause. Egg-cells are ordered online through the American company Egg Donation, Inc, and customers can choose from a lively brunette to an "overall great person." Sperm cells are available for online purchase as well. Once fertilization has taken place, the embryos are outsourced to India, where Indian women take on the role of surrogate mothers. The reasons to participate in this modern-day baby trade vary from place to place. Katherine is an American egg-cell donor who wants to renovate her house and to finance her firearm hobby, while most Indian surrogates need money to pay for their children's education.