Everybody Dies, But Me
Russian teenage girls Janka, Katya and Vika are best friends forever, but as the night of the big dance approaches, opportunism proves stronger than loyalty. These teenage girls – no longer children, not yet women – are determined to go, but bad luck gets in the way of their plans. Katya has a fight with her parents and ends up grounded. What's more, her behavior has alienated her from everyone at school, and this affects Janka and Vika as well. Their friendship for life proves less resilient than they thought, as does the young girls' innocence. They think they are invincible, but they ultimately pay a high price for their overconfidence during the long-awaited dance. Unlike in the documentary , which depicts teenage Russian girls exclusively among themselves, the girls in this fiction film by the same director show us their environment, where we find an explanation for their behavior: neglect, overprotective parents or a traumatic event within the family. The film contains much more drama than the slow-paced documentary, including fighting, sex, arguments and suicide attempts. In Russia, coming of age is often rougher and more cynical than elsewhere in the world.