Anders
Alexander is a teenager struggling with himself and the people around him. His only support is his older sister’s boyfriend, but the two of them are moving away to live together in the city. Alexander will be left behind on the farm, along with his mother and father, neither of whom really understand him.
Something About Alex might seem like a classic coming-out story, but is actually much more than that. In a subtle way, you’ll find yourself deep inside Alexander’s inner world, which doesn’t match up with how he’s seen by the people around him. You can feel his frustration and impotence—and that of his parents. The denouement comes as a painful surprise. This deserved winner of a great number of festival prizes gives you a real feeling of what it’s like to be different.