How can the nature documentary escape from the framework of the big, or small screen? In this performance, curator Amy Cutler sets out to hack the language and content of this genre. She is aided by a group of experimental artists from a wide range of disciplines, including beatboxer Jason Singh, synth musician Bridget Hayden, harpist Serafina Steer and the Genetic Choir’s instant composers. They take their inspiration from various largely forgotten practices, in which rather than being a TV event, the nature documentary was a group experience—such as an abandoned idea of Walt Disney’s to put cinemas for these documentaries in zoos.