Vier muren
VIER MUREN is a cinematographic essay about the housing shortage in Amsterdam in the mid-sixties. The film makes a visual connection between physical and mental space. Van der Keuken said of this film: ‘With the camera, I can only show a house hunter’s outside, but what matters is his inside, how life inside him is decaying like a pile of rotten lettuce.’