American Valhalla
In March 2016, rock legend Iggy Pop—who made his name with proto-punk band The Stooges—released the album Post Pop Depression, an instant hit with critics and audiences alike. Pop collaborated on the record with Josh Homme (Queens of the Stone Age), who co-wrote the songs, produced and played guitar. American Valhalla covers the genesis of this album and reports on the follow-up tour, capturing the unstoppable energy of quasi-septuagenarian Iggy Pop. Co-directed by Homme, the film includes excerpts from both men’s diaries, studio recordings made in the desert of the Joshua Tree National Park and live concert footage. There are also a ton of interviews, including Pop and Homme talking about their remarkable collaboration. They discuss Pop’s Berlin period, when he worked with David Bowie on legendary LPs The Idiot and Lust for Life (both 1977). Pop started rehearsals for the Post Pop Depression tour the day after Bowie’s death.