MS
Multiple sclerosis (MS) occupies a central place in the lives of writer Lineke van den Boezem and neuroscientist Jeroen Geurts. Van den Boezem was recently diagnosed with the disease, and Geurts has been researching it for 15 years. Their conversation about MS forms the backbone of this film, which also follows each of them in their different approaches to the illness.
While Geurts attends conferences, consults with his team and conducts research, Van den Boezem learns to cope with her limitations, writes about it and seeks ways to slow the disease’s progression.