Interview Project
In the trailer for made for his website, David Lynch describes it as "A road trip where people have been found and interviewed." Only Lynch could succeed in being so cryptic in this seemingly banal explanation of the nature of a project. The group of filmmakers Lynch refers to as "The Team" includes the directors Austin Lynch (his son) and Jason S., producer Sabrina Sutherland, and interviewers Angie Schmidt and Julie Pepin. They traveled 20,000 miles throughout the United States and filmed 121 interviews with people they encountered on the street. One new interview lasting several minutes has been appearing online every three days since June 1, 2009. The interviewees talk in their own words about their lives. Some are loquacious and flamboyant, such as Clinton from Fayetteville, West Virginia, who expresses his admiration for Stevie Nicks. Others speak hesitantly, like Lynn from Graham, Texas, who talks about her father mistreating her. In whatever case, the interviewees are always sincere and openhearted. During IDFA, Austin Lynch will create a live version of the project in the cinema.