Fat Front
The four young Scandinavian women Helene, Marte, Pauline and Wilde are all fat, and they’re not ashamed of it. They are part of a growing fat-activism movement that supports fat women and fights for body positivity and inclusivity. The message is that you’re beautiful just as you are. The women connect and support one another at group activities and outings.
Fat Front gives us a snapshot of their lives. Pauline runs a second-hand clothing market for plus sizes, and she joins a street demonstration for beautiful fashion for everybody. Lots of time is spent posting defiant photos and videos on social media, the goal being to reach out to even more women.