Scenes with My Father
Biserka Šuran was two when her family fled the former Yugoslavia. At the time, her father thought that their youngest daughter would be the least affected by this sudden departure. In her directorial debut, Šuran enters into a conversation with her father about their shared past, the history of the Balkans and what it means for their identity.
But the answers do come. The filmmaker succeeds in taking you on a journey through her family history while raising questions about Europe as a construct, in what feels like an enviable exercise that many viewers might like to emulate with a parent.