Experimentum crusis
For 10 years, Taras Popov worked in a children's 'education camp' in Almaty, Kazachstan. Two years ago he decided to document daily life in this prison: the tough regime, the bald heads, the roll calls. The way the children are treated in this prison is inhuman, humiliating and barbarous. The only way out is suicide: the guards shoot to kill. Only a small percentage of the children kept here will ever have a future outside the criminal scene. The film was completed by Vladimir Tjoelkin and caused quite a shock at its premiere. In Leipzig it won the 'Diploma from the Catholic Curch'. Popov was fired because he had reveiled 'professional secrets'.