Vai vegli but jaunam?
This key film of the 'perestroika' (economic restructuring) contrasts over-enthusiastic voluntarism with realistic images of Soviet youngsters escaping into drugs, religious sects, punk fashion and rock music. The film even exposes the disillusionment of Soviet soldiers returning from Afghanistan, and has provoked a fundamental debate beyond Latvia, throughout the Soviet Union.