Life to Come
Eden and Léandro are twins born at only 28 weeks. From that moment on, they and their mother have been followed closely – not just by the doctors and nurses trying to keep the babies alive in an intensely white high-tech environment, but also by a film camera. The angle often shifts to that of a newborn child, bringing home what it’s like to be so small and so vulnerable. Sometimes you find yourself in an incubator, with light and sound filtering into the jungle of tubes and wires that are literally your lifelines. These tiny humans weighing barely more than a pack of sugar need to grow into healthy seven-pounders before they can leave the hospital. It takes time, not to mention patience. Veering between states of hope and fear, the children’s mother cherishes them with a touching tenderness, encourages them (and herself), and nurtures them with unconditional love.