Bergtagen
In a more abstract?expressionist than realist style bergtagen paints a depressing picture of a modern city, where architecture ? immense, concrete office blocks ? seems to serve the purpose of intimidating people. Against this dehumanised decor, the filmmaker shows the life of a junkie. Through messages on his answering machine we get to know him as an outcast, who leads his own life, undisturbed by social conventions. The fact that he does not answer the messages is illustrative of his 'free' social position. But the price he pays for his 'freedom' is high: loneliness, which is fought with drugs. The result is dehumanisation. Does that explain why junkies and modern cities go together so well?