Everything
At first, you’re a bear. Then a fir tree, then a succulent and then a rock. And the transformations just keep on going—from a single-celled organism to an entire solar system. The player of this interactive video game can take on any identity he or she wants. It makes no difference what you choose, because everything is part of the same energy source. David OReilly, artist and creator of Everything, has had considerable success in film with the video games he made for the Spike Jonze feature Her. But in the gaming world he's a big star because of Mountain, a work about the life of a mountain that redefined video gaming. Everything sees OReilly going a step further. More than a game, it's philosophical contemplation, an existential meditation session bolstered by the narrative voice of British philosopher Alan Watts (1915-1973), who wrote a great deal about higher states of consciousness, and about Zen Buddhism and other Asian religions.