Mikhtavim le felitzia
An evening in a small café in a working-class suburb of Tel-Aviv. Men and women from the neighbourhood go there, in search of solidarity. The local singer Doron Meran joins them. His oriental music offers them a few moments of ecstasy and oblivion. The film was inspired by Franz Kafka's letters that were written between 1912 and 1917 to his fiancee Felice Bauer. The events in the film are accompanied by spoken fragments from Kafka's love-letters and diaries, in which he speaks about longing, love, loneliness, and Zionism. Those letters are from another time, place and culture and yet it seems as if Kafka is present that night, sympathetically watching the events and the people he wants to be with.