Botín de guerra
It was an ink-black page in the history of Argentina: the period between 1976 and 1983, when many people were murdered or kidnapped under the junta regime. The ‘crazy mothers of the Plaza de Mayo’ clearly demonstrated to the world the extent to which the uncertainty about the fate of their loved ones destroyed their lives. Year after year, they silently moved in circles on this Buenos Aires square, as a mute indictment of the government. In BOTIN DE GUERRA, a number of these women tell their story. They are the ‘grandmothers of the Plaza de Mayo’, all of whom not only lost a child, but also a grandchild, born in prison and involuntarily given up. They recount how for many years they were concerned about a child they had never seen, and how they went looking for their grandchildren with great courage and perseverance. Some of these children are also introduced in the film.