The Emperor's Naked Army Marches On
This film gives the answer to this question in a sketchy manner. During WW II, Okuzaki served the Japanese emperor in New Guinea. Towards the end of the war, the multitudinous army corps that he was part of was driven into the jungle of New Guinea. Besieged by malaria, hunger, and the Australian enemy troops, only thirty men survived this hell, Okuzaki being one of them. Japan had already surrendered, but this group held on for another three weeks. The commanding officer executed two soldiers who, according to the official version, had deserted. Okuzaki, however, thinks that the two bodies were to serve as food for the remaining men.