66 SCENER FRA AMERIKA is a title that totally agrees with the contents. In 66 'images' filmmaker Jørgen Leth presents his vision of America, while avoiding traditional clichés and a narrative structure. In Leth's words:'It contains large and small things, events, people, thoughts and feelings.' In different scenes we see Andy Warhol eating a hamburger, the sun shining over the Tuscon and a man sitting on his trunk beside the highway. Leth about his choice of images: 'The attitude has been to register the things that fascinate us and put them in a surprising context.' The initial plan was to make a film with forty scenes, but once in America the filmmaker and the cameraman got so captivated by their method that they decided to add twentysix scenes.