The Ballad of Lucky Fonz III
Since he was two years old, modern-day troubadour and singer-songwriter Otto Wichers has spent all his summers on the island of Vlieland in the north of the Netherlands. When he was a kid, his parents took them there on vacation, and as a teenager he cleaned toilets at the local campsite. That was also where he performed as Lucky Fonz III for the first time. After winning a slew of awards and having a Top 5-hit with "Ik heb een meisje" (I got a girl), he returns to the island for a performance at the Into the Great Wide Open Pop Festival. "Lucky Fonz, that's just me without all the boring stuff and with the fun stuff in Technicolor. That's how I see it." Wichers reflects on the growth of his career as Lucky Fonz III with documentary filmmaker David Kleijwegt. As the title of this documentary suggests, their somewhat sarcastic conversation is intercut with musical intermezzos of Wichers's intimate and comically melancholic songs. This contemporary troubadour addresses the joy of singing and what fame means to him: "Sometimes people ask me whether being famous has bothered me. I tell them I've actually been suffering from a lack of fame for the past 26 years."